محتواي بهينه به چه محتوايي ميگويند؟آيا بايد محتواي متن را بهينه كرد؟
براي اينكه بتوانبد رتبه سايت خود را در گوگل حفظ كنيد بايد از محتواي بهينه شده در سئو استفاده كنيد در زير به چند مورد آن اشاره ميكنيم.
1. براي مخاطبان خود بنويسيد
اين نكته نوشتن سئو به دلايلي شماره يك است. به نظر مي رسد به اندازه كافي آسان است ، با اين وجود بسياري از شركت ها به دلايلي غلط محتوا مي سازند. محتوايي بنويسيد كه به نفع بازار هدف شما باشد يا به سوالات آنها پاسخ دهد. لازم نيست همه پست ها مربوط به محصول يا خدمات شما باشد ، اما همه آنها بايد مربوط به صنعت باشد. با نوشتن محتواي مناسب SEO و جالب و آموزنده خود و شركت خود را به عنوان يك متخصص در صنعت خود معرفي كنيد و اين كار را بهتر از رقابت انجام دهيد.
2. مديريت همه وبلاگ ها و وب سايت ها
با نگه داشتن محتواي اصلي خود تحت نام دامنه خود ، اعتبار و ترافيكي را كه شايسته وب سايت شماست دريافت كنيد. اين بدان معني است كه اگر وبلاگي داريد ، ميزباني با وردپرس يا بلاگر را كنار بگذاريد و وبلاگ را در يك زير پوشه در دامنه خود (مانند: www.example.com/blog) ميزباني كنيد. هر زمان كه فرصتي براي نمايش اشكال ديگر محتواي اصلي مانند ويديوها ، اينفوگرافي ها يا تصاوير سفيد داريد ، حتماً آنها را در وب سايت خود نيز جاسازي كنيد و از آنجا به اشتراك بگذاريد.
3. انتخاب عنوان هاي مؤثر
شما متن بسيار كمي داريد تا تأثير بسيار بزرگي ايجاد كنيد. بنابراين قدرت يك عنوان موثر را دست كم نگيريد! عناويني را بنويسيد كه واضح ، جالب و از كلمات كليدي غني استفاده كنند. علاوه بر يك عنوان عالي ، از جذاب بودن توضيحات متا و توضيحات بيشتر در مورد مقاله خود نيز اطمينان حاصل كنيد. بخاطر داشته باشيد كه عنوان و متا توضيحات شما در نتايج جستجو نشان داده مي شوند ، بنابراين آنها را وادار به شمردن كنيد!
4- استفاده از كلمات كليدي
از عبارات غني و مرتبط با كلمات كليدي در عناوين و همچنين محتواي خود استفاده كنيد تا به خوانندگان و موتورهاي جستجو اطلاع دهيد كه پست شما چيست. اما مراقب باشيد ، كلمات كليدي زيادي نه تنها خوانندگان شما را خاموش مي كنند بلكه منجر به مجازات موتور جستجو براي پر كردن كلمات كليدي مي شوند. از كلمات كليدي متفكرانه و محدود استفاده كنيد و به احساس طبيعي تري پايبند باشيد. علاوه بر استفاده از كلمات كليدي در سراسر متن پست خود ، از برچسب هاي وبلاگ با برچسب گذاري چند كلمه كليدي مرتبط براي هر پست استفاده كنيد. اكثر وبلاگ ها داراي قابليت برچسب گذاري هستند كه از قبل ساخته شده اند.
5. ساختاربندي پست ها
محتويات پست شما ممكن است عالي باشد اما به راحتي در قالب غير منظم و ناكارآمد از بين مي رود. تجزيه و تحليل مطالب خود در پاراگرافهاي كوچكتر با عناوين مفيد وآسان است كه خوانندگان شما را درگير خود مي كند. براي موتورهاي جستجو ، سازمان back-end نيز مهم است. استفاده از سلسله مراتب برچسب مناسب هنگام برچسب گذاري عناوين اصلي (H1 براي عناوين ، H2 براي زيرنويس) براي حفظ يك مقاله با ساختار خوب مهم است.
6. درج تصاوير بهينه
پست هاي خود را با تصاوير پاپ كنيد! مردم بصري هستند. افزودن تصوير به همراه پست وبلاگ مي تواند تأثير زيادي ايجاد كند. حساب Pinterest داريد؟ علاوه بر ارتقا blog وبلاگ هاي خود در ساير كانال هاي رسانه هاي اجتماعي ، پست هاي داراي تصوير نيز مي توانند پين شوند ، و راهي ديگر براي بازديد از وب سايت شما اضافه مي كنند.
7. محتوا را با رسانه هاي اجتماعي ارتقا دهيد
رسانه هاي اجتماعي ابزاري قدرتمند است كه مي تواند به افزايش دسترسي به محتواي شما و ارتقا promote اشتراك كمك كند. با استفاده از توضيحات جذاب و فراخوان براي اقدام ، هر مقاله جديد را در سايت هاي رسانه هاي اجتماعي و انجمن ها ارسال كنيد. از آنجا كه قدرت رسانه هاي اجتماعي در اشتراك گذاري نهفته است ، داشتن دكمه هاي اشتراك در هر يك از پست هاي وبلاگ خود نيز مهم است. اگر مي خواهيد نحوه اشتراك پيوندهاي شما كنترل بيشتري داشته باشد ، براي Twitter يا Open Graph براي Facebook مي تواند به پيوندهاي به اشتراك گذاشته شده شما كمك كند و به نرخ كليك شما كمك كند.
8. ايجاد Authorship Google
Google Authorship يك روش سريع و آسان براي گره زدن محتوا به يك نويسنده خاص است ، تمام آنچه شما نياز داريد يك حساب Google+ است. در نتيجه ، مقالات شما به عنوان قطعه هاي غني در نتايج جستجو شامل عكس نويسنده به همراه عنوان مقاله ظاهر مي شوند. نويسندگي Google براي تبليغ شخصي عالي است ، اما همچنين مي تواند نرخ كليك بر روي مقالات شما را افزايش دهد. اگر نويسنده هستيد ، با نحوه تنظيم نويسندگي براي وب سايت خود آشنا شويد.
9.درس كردن پيوند طبيعي
پيوند سازي از زمان خريد لينك و مزارع پيوند مسيري طولاني را طي كرده است ، اما پيوندها هنوز يك عامل مهم رتبه بندي براي سئو هستند. پيوند دادن به مقالات يا وب سايت خود در پست خود ، اطمينان حاصل مي كند كه اگر مقاله شما توسط سايت ديگري جمع شود ، به وب سايت شما پيوند مي دهيد. اگر با انواع ديگر محتوا مانند اينفوگرافيك ها و ويديوها خلاقيت مي كنيد ، افزودن كد تعبيه شده در سايت به ارتقا sharing اشتراك مطالب كمك مي كند و همچنين پيوندي را به منبع اصلي اضافه مي كند. ايجاد محتواي عالي به افزايش قابليت اشتراك و احتمال پيوند ساير وب سايت ها به آن كمك مي كند ، بنابراين كيفيت را هدف قرار دهيد!
10. كنترل فعاليت خود
با نظارت بر تلاش هاي خود ، در بالاي محتواي دوستانه SEO خود باشيد. Google Analytics راهي آسان و رايگان براي رديابي بازديدهاي صفحه و ميانگين زمان صرف شده در يك صفحه است. مواردي مانند نرخ گزاف گويي و زمان حضور در سايت را بررسي كنيد تا از نحوه تعامل كاربران با وب سايت شما پس از ورود به محتواي شما ايده بگيريد. اگر علاوه بر كمترين زمان صرف شده در صفحه ، افت شديد نيز مشاهده مي كنيد ، اين نشان مي دهد كه محتواي شما با آنچه كه آنها جستجو مي كردند مرتبط نبوده يا بدتر از آن جالب نبود. همچنين ، به تعداد تعاملات اجتماعي (اشتراك گذاري ، پسنديدن و غيره) نگاهي بيندازيد تا از ويروسي بودن پست خود ايده بگيريد. فقط با نگاهي به اين معيارهاي ساده مي توانيد ايده خوبي راجع به اينكه كدام يك از مطالب مورد استقبال قرار گرفته و مورد پسند شما قرار مي گيرد ، بدست آوريد تا بتوانيد آن نوع محتوا را در جاده تكرار كنيد.
سخن آخر
سئو و نوشتن محتوا هر دو بخش مهمي براي اين معما هستند ، بنابراين مهم است كه از تكنيك هاي با كيفيت براي هر دو استفاده كنيد تا از بازديد و جذابيت بيشتر در وب سايت خود اطمينان حاصل كنيد.
امروزه براي اينكه بتوانيد سايت خود را توسط موتور جستجو به رنك بالايي برسانيد بايد از محتواي بهينه شده و هدف دار استفاده كنيد.استفاده از يك محتواي بهينه ميتواند سايت شما در مدت طولاني در بالاترين رنك در گوگل نگهداري كند.
در صورت تمايل ميتوانيد سوالات و پيشنهادات خود را با ما در ميان بگذاريد.