الگوريتم هاي گوگل چيست؟ الگوريتم هاي مهم گوگل

۲۸ بازديد

چرا گوگل از اين الگوريتم ها استفاده مي كند؟ آيا اين الگوريتم ها بايد بروزرساني شوند؟

آشنايي با الگوريتم هاي گوگل

الگوريتم هاي گوگل يك سيستم پيچيده هستند كه به گوگل اين امكان  را مي دهند كه مرتبط ترين صفحات را براي يك جستجوي خاص پيدا كند، رتبه بندي كند و برگرداند. وهمچنين براي بازيابي داده ها از فهرست جستجوي خود و ارائه فوري بهترين نتايج ممكن براي يك سؤال استفاده مي شوند.

موتورجستجوتركيبي ازالگوريتم ها و عوامل متعدد براي ارائه صفحات وب رتبه بندي شده، بر اساس جستجودرصفحات نتايج موتور جستجو(SERP) استفاده مي كند.

گوگل درسال هاي ابتدايي خود فقط تعداد اندكي از بروزرساني ها را در الگوريتم هاي خود انجام داده است. اكنون، گوگل هر ساله هزاران تغيير ايجاد مي كند. اكثر اين بروزرساني ها به قدري جزئي هستند كه كاملاً مورد توجه قرار نمي گيرند.

تغييرات الگوريتم گوگل چند بار اعمال مي شود؟

گوگل روزانه تغييرات جزئي در الگوريتم خود ايجاد مي كند. آنها حتي ممكن است در 24 ساعت چندين بروزرساني را منتشر كنند. اين تغييرات معمولاً كم است و شما فقط به دليل همين بروزرساني ها متوجه افت رتبه بندي صفحه جستجو نخواهيد شد.

با اين حال، نمي توان همين مورد را براي بروزرساني هاي هسته اصلي نيز گفت گوگل چند بار در سال اين تغييرات بزرگتر و گسترده تررا ايجاد مي كند و آنها مي توانند به طور مستقيم بر عملكرد صفحه شما تأثير بگذارند.

شما بايد حداقل سالي يك يا دو بار به دنبال بروزرساني اصلي باشيد.

8 مورد از الگوريتم هاي گوگل

ازميان تعداد بيشماري بروزرساني الگوريتم گوگل كه در دهه گذشته ارائه شده است، مواردي هستند كه SEO را براي هميشه تغيير داده اند.

1.الگوريتم پاندا گوگل

نحوه عملكرد: بروزرساني الگوريتم Panda به اصطلاح نمره كيفيت را به صفحات وب اختصاص مي دهد. سپس از اين امتياز به عنوان عامل رتبه بندي استفاده مي شود.

در ابتدا، تأثيرات پاندا خفيف بود، اما در ژانويه 2016 براي هميشه در الگوريتم اصلي Google گنجانيده شد.

از آن زمان به بعد، بروزرساني مداوم بيشتر شده است، بنابراين هم جريمه هاي Panda وهم بازيابي ها سريعتر اتفاق مي افتد.

2.الگوريتم ها پنگوئن گوگل

نحوه عملكرد: هدف Google Penguin پايين آوردن سايت هايي است كه بك لينك آنها غيرطبيعي به نظر مي رسد. اين بروزرساني به ايجاد پيوند مانند خريد پيوندها از مزارع پيوند و PBN ها پايان داد.

3.الگوريتم مرغ مگس خوار گوگل

نحوه عملكرد: الگوريتم Hummingbird به گوگل كمك مي كند تا سوالات جستجو را بهتر تفسير كند و نتايجي را ارائه دهد كه با هدف جستجوگرمطابقت داشته باشد برخلاف اصطلاحات فردي موجود در عبارت جستجومي باشد.

الگوريتم Hummingbird اين امكان را براي يك صفحه فراهم مي كند تا براي يك پرسش رتبه بندي كند حتي اگر حاوي كلمات دقيق جستجوگر نباشد. اين امر با كمك پردازش زبان طبيعي حاصل مي شود كه متكي به اصطلاحات هم معني و مترادف است.

 4.الگوريتم كبوترگوگل

بروزرساني Google Pigeon يكي از مهمترين تغييرات در الگوريتم جستجوي محلي است و نحوه رتبه بندي شركتهاي محلي در جستجوي ارگانيك را تغيير داده است.

بروزرساني Pigeon اولين بار در سال 2013 منتشر شد و اولين باري بود كه گوگل الگوريتم خود را كاملاً طراحي كرد تا تمركز خود را بر روي نتايج محلي افزايش دهد. اين اولين بروزرساني بود كه الگوريتم هاي اصلي گوگل را كاملاً متحول كرد تا بر نتايج محلي تمركز كند.

گوگل قصد داشت نتايج جستجوي محلي و نتايج وب را گرد هم بياورد.

5.جستجوي موبايل

نحوه عملكرد: اين بروزرساني هاي جستجوي موبايل در سال (2018 ، 2020) باعث تغيير قابل توجهي از دسك تاپ به نسخه موبايل وب سايت شما شده است. امروز، گوگل همه وب سايت ها را بر اساس سرعت و كاربرپسندي نسخه موبايل آنها رتبه بندي مي كند.

6.گوگل  RankBrain

نحوه كار: RankBrain بخشي از الگوريتم مرغ مگس خوار گوگل است. اين يك سيستم يادگيري ماشيني است كه به Google كمك مي كند معناي پرسش ها را بفهمد و نتايج جستجو را با بهترين نتيجه در پاسخ به اين سؤالات ارائه دهد.

گوگل RankBrain را سومين عامل مهم رتبه بندي مي داند.

اگرچه ما از فرمول دقيق اين بروزرساني مهم اطلاع نداريم، اما اتفاق نظر اين است كه RankBrain مسئول سفارشي سازي نتايج جستجوي گوگل براي كاربر است.

اساساً، Google فراتر از سؤالات جستجوي شخص است و زمينه هاي بزرگتر مانند مترادف، كلمات ضمني و سابقه جستجوي شخصي را نيز در نظر مي گيرد.

7.الگوريتم پزشكي گوگل

نحوه عملكرد: به نظر مي رسد بروزرساني Google Medic به طور نامتناسبي بر وب سايت هاي پزشكي و همچنين ساير وب سايت هايي كه با تصميمات بالقوه تغيير دهنده زندگي مانند امور مالي، حقوقي، آموزشي ارتباط دارند تأثير مي گذارد. اگرچه صريحاً تأييد نشده است امَا نمايندگان Google به آن اشاره كرده اند كه اين بروزرساني برخي از علائم تخصص، اعتماد را در سند دستورالعمل هاي Quality Rater پياده سازي كرده است.

8.بروز رساني هاي اصلي در گوگل

نحوه عملكرد: از سال 2017، گوگل شروع به ارجاع به بروزرساني هاي بزرگتر به عنوان بروزرساني هاي اصلي گوگل كرده است. از آن زمان به بعد، شفافيت كمتري درمورد اينكه اين بروزرساني ها چيست و كدام بخش از جستجو براي بهبود است.

سئوكاران اغلب تغييرات رتبه بندي پس از به روزرساني را رديابي مي كنند و سعي مي كنند بفهمند كه دقيقاً چه عواملي تغيير كرده است، اما به ندرت مشاهده قطعي وجود دارد.

اين احتمال وجود دارد كه بروزرساني هاي هسته اي گوگل فقط پيشرفت هايي در بروزرساني هاي قبلي گوگل يا شايد بسته هاي بروزرساني كوچكتر باشد كه به هم متصل شده اند.

 

چكيده

در اين مقاله ما قصد داشتيم تا شما را با انواع الگوريتم ها ي گوگل آشنا كنيم. بروزرساني گوگل كمك بسياري شاياني به سئو سايت كرده است هر يك از اين الگوريتم ها و بروزرساني آن ها كارهاي خاصي را براي بهبود سئو در گوگل انجام مي دهند كه ما در اين مقاله به آن ها اشاره كرده ايم.

 

خوشحال مي شويم اگر اطلاعات بيشتري در اين باره دارين با ما به اشتراك بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.