سندباکس گوگل + علل و راه های رهایی از آن

۲۰ بازديد

سندباکس گوگل
سندباکس گوگل
(Google Sandbox)، یک فیلتر مختص به گوگل است که سایت های جدید را از رتبه های بالا در صفحه جستجو محروم می کند.  هدف از ایجاد سندباکس گوگل جلوگیری از پیشرفت سایت های اسپم و سایت هایی که سعی به بالا آوردن رتبه سایت خود با عملیات های غیرقانونی دارند، است.

برای بالا آوردن رتبه سایت قطعا باید سئو کنید در این مسئله شکی نیست! اما اگر پس از مدتی متوجه شویم که سایت هیچگونه پیشرفتی در رتبه نداشته، چکار باید بکنیم؟

نتیجه نگرفتن از سئو به این علت است که گوگل هنوز به سایت شما مورد اعتماد تلقی نکرده است و باید مدتی را گوگل سند باکس بگذرانید. این مدت معمولا بین 1 تا  4 ماه بعد از راه اندازی دامنه جدید است.

نام الگوریتم سندباکس (Sandbox)

سندباکس، به معنی جعبه شنی، محلی برای بازی کودکان است. گوگل نیز همانند والدین سایت های نوپا آن ها را مدتی در جعبه شنی قرار می دهد تا خودش به کارهای مهم تری برسد.

 

اثر سندباکس (sandbox) گوگل چیست؟
اثر گوگل سند باکس

گوگل الگوریتم جستجوی بسیار پیشرفته ای دارد که دارای سیگنال های مختلفی است. اگرچه چیستی این الگوریتم ها مخفی است اما سن دامنه در این الگوریتم نقش به سزایایی دارد. گوگل قصد دارد سایت هایی را که تجربه بالاتری دارند نسبت به بقیه در مکان بهتری قرار بگیرند.

وب سایت ها باید اثبات کنند که از خطایی در ساختار خود ندارند و رتبه خوبی دارند تا از سندباکس گوگل خارج شوند. اگر مالک وب سایت تلاش کند تا از محتوای با کیفیت استفاده کند تا لینک طبیعی دریافت کند، علاوه بر اینکه گوگل جریمه ای در نظر نمی گیرد بلکه داخل ایندکس گوگل قرار می گیرد و از ترافیک بالایی برخوردار می شود در نتیجه از سند باکس خارج می شود.

 

تاریخچه سندباکس گوگل

اولین بار در سال 2004 وبمستران متوجه این موضوع شدند. وب سایت های تازه تاسیس آنها با وجود تلاش آن ها، نمی توانستند در کلمات هدف گوگل قرار بگیرند در حالی که در موتور های جستجوی دیگر از قبیل یاهو و بینگ رتبه خوبی کسب کرده بودند.

این تاثیر "سندباکس گوگل" نام گذاری شد و تا چند هفته این اثر ادامه داشت.

 

چرا در سندباکس قرار میگیریم؟
سایت ها در سند باکس

قرار دادن سایت های تازه تاسیس در سندباکس موجب شد که سایت های تازه تاسیس با روش های سئو سیاه نتوانند سریعا به صفحه نتایج گوگل راه پیدا کنند. این اقدام باعث بهتر شدن کیفیت محتوایی که به دست فرد می رسد، شد.

 

آیا همه سایت ها در  سندباکس قرار می گیرند؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، سندباکس یک تئوری است و عده ای حتی از وجود آن خبر ندارند. این ناآگاهی از فعال نشدن سندباکس برای همه سایت ها نشئت می گیرد. 

از سوی دیگر هم سایت های تازه تاسیس شده شانس جذب بازدید کننده را از serp یا همان صفحه نتایج دارند، ولی پیشرفت بازدید به علت کند بودن روند نا محسوس است.

در نتیجه این 3 حالت امکان پذیر است:

  1. اصلا برای وب سایت شما فعال نشود.
  2. روند قرارگیری در سندباکس نامحسوس باشد.
  3. به صورت کاملا محسوس درون سندباکس قرار بگیرید.

 

چگونه بفهمیم که در سندباکس گوگل قرار داریم؟

ابزار سرچ کنسول سایت را بررسی کنید اگر ترافیک ورودی کلمات از عبارات خارج از محدوده کلمات اصلی سایت باشد، می توان گفت که سایت درون سندباکس گوگل قرار گرفته است.

 

در زمانی که داخل سند باکس هستم تولید محتوا کنم؟

زمانی که در سند باکس قرار گرفتید را قدر بدانید! تولید محتوا با کلمات کلیدی را جدی تر دنبال کنید سئو خارجی و داخلی را فراموش نکنید و از یکسان بودن عنوان صفحه با کلمه کلیدی مورد نظر اطمینان حاصل کنید. نقشه سایت بسازید و از لینک های داخلی بهره ببرید.

 

چگونه از سندباکس گوگل خارج شویم؟
خارج شدن از سند باکس

اگر در گوگل سندباکس قرار بگیرید و اقدام به ایجاد لینک بیلدینگ کنید باز هم نمی توانید رتبه خوبی در گوگل بگیرید. برای خارج شدن از سند باکس می توانید کار های زیر را انجام بدهید:

-  لینک بیلدینگ سیاه انجام ندهید چون فقط شما را به دردسر می اندازد.

-  نام لینک صفحات را عوض کنید.

-  برای راهنمایی گوگل از نقشه سایت استفاده کنید.

-  محتوای سایت را بهینه سازی کنید. ( بر اساس اصول سئو )

-  وبمستر تولز را با نقشه سایت و ربات گوگل آشنا کنید.

این دستور ها از نمونه اقداماتی است که می توانید انجام دهید تا از سندباکس گوگل خارج شوید.

 

مدت زمانی که در سندباکس گوگل به سر می برید؛ میتوانید با اقداماتی خود را یک سایت ارزشمند به گوگل معرفی کنید.

اقداماتی که به سایت شما اعتبار بیشتری می دهد:

-  از سایت های معتبر مانند یوتیوب و آپارات، بک لینک های با ارزش دریافت کنید.

-  محتوای مفید و مورد پسند کاربر تولید کنید.

-  سعی کنید سیگنال های مثبتی از شبکه های اجتماعی جذب کنید.

-  لینک سازب داخلی را به بهترین نحو انجام بدهید.

-  سایت پر از کلمات کلیدی نکنید.

-  از Long Tail Keyword بیشتر استفاده کنید.

-  سئو سیاه رو سایت انجام ندهید. ( مثل خرید بک لینک)

-  دائما در حال تولید محتوای جدید و ارزشمند باشید.

 

البته انجام دادن این اقدامات و بهینه سازی ها، به معنی بیرون آمدن سایت شما از سندباکس نیست بلکه با این اقدامات گوگل را بهتر با سایت خود آشنا می کنید تا به گوگل ارزشمندی سایت شما اثبات شود.

 

سخن پایانی

دنیای سئو مملوء از قانون های نانوشته و اثبات نشده ای است که هرکس با دیدگاه متفاوتی آن را می بیند.

در واقع سندباکس فرصت مناسبی برای آماده سازی وب سایت برای روبرویی با وب سایت های رقیبی که در آینده پدیدار می شوند. شما میتوانید در این فرصت با یک استراتژی خوب با دریای خروشان اینترنت مقابله کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.