SEO مخفف "بهينه سازي موتور جستجو" است. به زبان ساده ، اين به معناي روند بهبود سايت شما است تا در هنگام جستجو براي محصولات يا خدمات مربوط به تجارت شما در Google ، Bing و ساير موتورهاي جستجو ، سايت شما را در معرض ديد قرار دهد. هرچه صفحات شما در نتايج جستجو بهتر ديده شوند ، احتمال جلب توجه و جذب مشتريان احتمالي و موجود به سمت تجارت خود بيشتر است.
هر سئو كار بايد يك بازارياب رو در درون خودش پروش بده، به نظر من بازارياب ها مهمترين ادم ها در صنعت توسعه كسب كار هستن ولي چون اكثرا از اين شغل بد استفاده كردن ديد جامعه به اين ادما يكم بد شده و به همين خاطره كه الان درك جامعمون از بازاريابي يك شغل بد و بي كلاسه!
نياز هر جامعه امروزه يك بازارياب خوب و كار بلده كه بتونه در راستاي هدف خودش بازاريابي كنه .
هر شغلي و هر عملي در جامعه دو بعد داره يك بعد خود همون كاره و يك بعد ديگه توان عرضه همون كاره يعني چي، يعني بارها ديديم يك فردي دكتراي يك رشته ي تخصصي را داراست ولي نميتواند در همان رشته تدريس كند. آدم ترجيح ميدهد به يه شخص بد صدا گوش كند تا به حرف هاي او.
اين يعني اين استاد توان عرضه و فروش رو نداره، حالا بازارياب سئو هم بايد توان عرضه كارش رو داشته باشه تا بتونه موفق باشه و سفارشات كاري بگيره، بايد به درك برسه كه براي سئوي كسب و كاري كه مشتري بهش سفارش داده كجا دنبال بازار هدفش بگرده.
انواع بازار هدف (مستقيم و غير مستقيم):
بازار هدف مستقيم : در اين بازار شما به صورت مستقيم محصول خود را برده به محلي كه خريدار آن محصول است ، مثل فروش ميوه در بازار ميوه و تره و بار، مثل مغازه فروش طلا در بازار زرگرها.
بازار هدف غير مستقيم در اين بازار شما غير مستقيم محصول خود را با ترفندهايي طوري بازاريابي ميكنيد كه شخصي كه قصد خريد آن محصول را نداشته ترغيب به خريد آن شود، مثالا فروش انوع كرم و لوازم بهداشتي داخل ارايشگاه زنانه هستش.
مشتري چون توي جو زيبايي هستش وقتي اون محصول رو اونجا ببينه بدون اينكه بره از يه مغازه لوازم ارايشي خريد كنه محوصل رو مستقيم همونجا خريداري ميكنه.
بازارياب سئو هم براي موفقيت در كسب وكارش بايد از هر دو هدف استفاده كنه، الگورتيم جالبي كه سايت آمازون استفاده ميكنه خيلي جالبه، اگه موفق نشه به صورت مستقيم به شما بفروشه به صورت غير مستقيم اين كار رو ميكنه.
بذاريد با يك مثال توضيح بدم، فرض كنيد شما وارد سايت آمازون ميشيد و دنبال يك كيف با رنگ زرشكي تيره هستيد كيف هاي سايت آمازون رو ميبينيد و چون زياد هستن نميتونيد انتخاب كنيد و از سايت خارج ميشيد.
حالا هوش مصنوعي اين وب سايت آي پي شما رو برداشته و فهميده شما دنبال كيف با فلان ابعاد و رنگ زرشكي هستيد، وقتي وارد سايت هاي ديگه ميشه كه درج تبليغات كردن و داخل تبليغاتشون تبليغات سايت آمازون هم هست.
سئو ماركتينگ
اگه سئو رو يك فروشنده متخصص فرض كنيم بازاريابي سئو ( SEO Marketing ) يعني پيدا كردن جايي براي كار كردن اين فروشنده متخصص، شما براي سئو كردن وب سايت كسب و كارتون نميتونيد تو هر دكاني تبليغ كنيد . بايد بدانيد در كجا بايد براي محصولات خود تبليغ مناسب داشته باشيد.
وب سايت خود را طراحي كنيد
ما اغلب در مورد طراحي وب به عنوان يك تاكتيك بازاريابي فكر نمي كنيم ، اما اين امر بر ميزان زمان و توجه كاربر به صفحه شما تأثير مي گذارد. وب سايت شما مركز تمام تلاش هاي شما در زمينه بازاريابي ديجيتال است ، بنابراين اگر صفحه شما تميز ، آسان خوانا و جالب نباشد ، مهم نيست كه چقدر براي توسعه استراتژي وقت مي گذاريد - هنوز مشتري خود را از دست مي دهيد. اگر مهارت طراحي را براي انجام اين كار خود نداريد ، پس ارزش دارد كسي را براي ايجاد وب سايتي مدرن ، جلب توجه و موبايل مناسب استخدام كنيد.
بازاريابي و بهينه سازي موتور جستجو
بازاريابي و بهينه سازي موتور جستجو بخشي از مواردي است كه باعث مي شود تجارت شما در ليست نتايج موتور جستجو بالاتر ظاهر شود. با داشتن يك استراتژي SEO قوي ، وب سايت شركت شما با كلمات كليدي مورد استفاده براي يافتن خدمات شما مرتبط مي شود. اين شانس شما را براي شركتي كه فرد بعد از جستجوي آنلاين براي كار انتخاب مي كند افزايش مي دهد.
كار كردن با برنامه هاي وابسته
با يك برنامه وابسته ، افرادي كه به شركت شما اعتقاد دارند مي توانند اطلاعات شما را به اشتراك بگذارند و بازار شما را در يك بستر كميسيون رشد دهند. برنامه وابسته يا وابسته براي هر مشاغل منطقي نيست. با اين حال ، اگر از اين موارد استفاده كنيد ، بدون نياز به انجام كارهاي زيادي به سرعت مي توانيد تلاش هاي بازاريابي خود را بهبود ببخشيد.
حالا اگه به تبليغات دقت كنيد فقط تبليغاتي هستن كه نشون دهنده فروش كيف زرشكي هستن! جالب شد نه؟ مستقيم نتونست به شما بفروشه و حالا غير مسقيم اومده و حس خريد رو درونتون تحريك ميكنه، به اين ميگن يك بازاريابي مشتي.
ازيك مربي يا مشاور كمك بگيريد
اگر در زمينه بازاريابي ديجيتال و اينترنتي متخصص نيستيد ، از شخصي كه چنين است سال كنيد. صدها مربي و مشاور بازاريابي اينترنتي سئو در دسترس شما هستند ، بسياري از آنها مي توانند در مورد آنچه براي تغيير موفقيت بايد تغيير دهيد مشاوره دهند. براي صاحبان مشاغل كوچك كه بايد روي ساير سيستم هاي تجاري تمركز كنند ، يك مربي يا مشاور مي تواند بسيار مفيد باشد.
استفاده از ايميل ماركتينگ
فقط ارسال ايميل كافي نيست. شما مي خواهيد ليست هاي مختلف ايميل را در نظر بگيريد كه نيازهاي خاص هر فرد را برآورده مي كند و مي تواند يك رويكرد شخصي را براي مبارزات شما ارائه دهد. نگاهي دقيق و واضح به عادات خريد مشتريان خود بيندازيد و از اين اطلاعات براي توسعه استراتژي خود استفاده كنيد.
ارتباط با مقالات يا اخبار
با يك متخصص روابط عمومي همكاري كنيد تا كسب و كار خود را در مقالات و اخبار مربوط به موضوعات مرتبط با آنچه كه شما انجام مي دهيد وارد كنيد. اين نه تنها به شما در ايجاد يك متخصص معتمد كمك مي كند ، بلكه تجارت شما را به پايگاه وسيع تري از افراد معرفي مي كند. همچنين مي توانيد براي خدمات رايگان ثبت نام كنيد كه شما را با نويسندگاني كه به دنبال منابع هستند ، مانند Help a Reporter Out (ارتباط با يك خبرنگار) متصل كنيد.
اجراي مسابقات و هدايا
مردم عاشق مسابقات و مسابقات هستند. در هر زمان مي توانيد در ازاي دريافت كالا يا خدمات رايگان ، مشتريان خود را تشويق كنيد ، معمولاً شاهد افزايش خريدها يا ارتباطات خواهيد بود.
داشتن حداقل يك وبلاگ
وبلاگ شما بايد به چند دليل مورد استفاده قرار گيرد ، از جمله اجازه دادن به شما براي ارسال مداوم كلمات كليدي جديد و بهينه سازي استراتژي موتور جستجو. بيشتر از اين ، وبلاگ شما جايي مي شود كه مي توانيد مشاوره ارائه دهيد ، اطلاعات جزئي را به اشتراك بگذاريد و واقعاً با مشتريان خود ارتباط برقرار كنيد. يك رابطه پايدار با اعتماد آغاز مي شود ، و وبلاگ شما يك روش عالي براي ايجاد آن است.
سخن آخر
امروزه با پيشرفت تكنولوژي تبليغات نيز پيشرفت زيادي داشته در اين تبليغات نقش بازاريابان بسيار برجسته است اين بازاريابان با استفاده از تكنيك هاي بهينه سئو ميتواند محصولات شما را به صورت آنلاين تبليغ كنند.
در صورت تمايل ميتوانيد اطلاعات خود را در اين زمينه با ما به اشتراك بگذاريد.