کامنت مارکتینگ چیست؟

آموزش خدمات سئو

کامنت مارکتینگ چیست؟

۱۱ بازديد


comment_markating


کامنت مارکتینگ، استفاده از نظرمخاطبین و کاربران جهت معرفی برند، جلب اعتماد بیشتر، تعامل و در نتیجه افزایش بازدید است. نتیجه وجود چنین امری، افزایش ترافیک ورودی به سایت، افزایش تعداد دنبال کنندگان و فروش بیشتر محصولات و خدمات است.
این روش بسیار ارزان تر و کم هزینه تر از روش های دیگر بازاریابی است که امروزه، درپلتفرم های گوناگونی مثل اینستاگرام بسیار از آن استفاده میشود.

در ادامه به توضیح مفصل این روش بازاریابی خواهیم پرداخت.

 

چند نکته در خصوص کامنت مارکتینگ برای سایت‌ها

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم کامنت مارکنتینگ روشی ارزان و کاربردی برای افزایش ترافیک ورودی سایت‌ و بهبود و ارتقای سئو است.
اما نکته جالب تر این است که علاوه بر تعامل در قسمت کامنت سایت خود، کامنت مارکتینگ در سایت‌های دیگر نیز تأثیر بسیار زیادی در پیشرفت و بهبود سئو دارد؛ چرا که گوگل همیشه به دنبال نام‌های برند و سایت،‌ در سایر سایت ها است.
همچنین هنگامی که از سایت خود، به روشی درست در صفحات دیگر نام ببرید، گوگل کامنت شما را اعتباری برای پیج تان در نظر می‌گیرد که این موضوع در ارتقای سئو نقش دارد.
در زمان کامنت گذاری، برای پیج های دیگر به این نکته توجه کنید که هرگز در بخش کامنت سایت های دیگر، لینک سایت تان را قرار ندهید؛ زیرا باعث حذف نظرات یا عدم تایید آن میشود.

تاثیر کامنت مارکتینگ

اگر اصول کامنت مارکتینگ را به درستی فرا گیرید و آن را درسایت خود پیاده کنید، تاثیراش را مشاهده خواهید کرد.
این اصول شامل:

به‌روزرسانی محتوا

به ‌روزرسانی مطالب، از جمله راه‌هایی است که در افزایش سئو نقش دارد. برای این کار لازم است تا مرتبا هر چند وقت یکبار مطالب سایت خود را بروز رسانی و به هرکدام یک پاراگراف اضاف کنید.
اگرچه این راه کاربردی است، اما با افزایش مطالب عملا زمان زیادی از شما میگیرد.
برای رفع چنین مشکلی، میتوانید به استخدام اشخاص دیگر مبادرت ورزید یا از نظرات کاربران، که به عنوان به روزرسانی نزد موتور جتسجوی گوگل شناخته میشود استفاده کنید.
 البته توجه داشته باشید که کامنت هایی مانند تشکر، نظرات بی ربط و شکلک ها تاثیری در چنین امری ندارد.

افزایش زمان حضور کاربران در سایت

از جمله متغیرهای تأثیرگذار در سئو، مدت زمان حضور کاربر در آن سایت وبخش های مختلف آن است.
نوشتن کامنت و دیدگاهی درست، علاوه بر خواندن مطلب، نیاز به گذاشتن وقت دارد. همین امر باعث افزایش مدت زمان حضور کاربر در صفحه میشود.
همینطور، علاوه بر شخصی که کامنت یا نظری را می‌نویسد، کاربران دیگر هم ممکن است به خواندن کامنت‌ها علاقه‌مند شوند و زمانی را در سایت باقی بمانند؛ حضور افراد به امتیاز سئو سایت شما اضافه خواهد کرد. 

بک لینک ها
baklink

اگرچه مدتی است که میزان اعتبار و ارزش بک لینک برای سئو کم شده، اما هنوز هم بخشی از قدرت خود را به عنوان روشی برای بهبود سئو حفظ کرده است.
برای این کار میتوانید لینک خود را به شیوه درست و اصولی در وب ‌سایت‌های معتبر دیگر قرار دهید.

استفاده از نام برند یا سایت

مدتی است که گوگل از میزان اعتبار بک‌لینک‌ها کاسته است، اما به استفاده و به کارگیری از نام برند در فضای وب، اعتبار بخشیده است.
 شما می‌توانید به راحتی در کامنت‌ سایر سایت ها، نکته‌ای را بیان و در آن تنها یک بار و به خوبی نام برند خود را بیاورید.
 این کار باعث می‌شود تا نام شما در فضای وب بیشتر به چشم بخورد و اعتبار بیشتری کسب کنید.

افزایش میزان جست‌وجو نام برند یا سایت

از جمله مهم‌ترین نکته ای که در بهبود وضعیت سئو نقش مطلوبی دارد، جستجوی نام سایت یا برند در گوگل است. شما با کامنت‌ گذاری خوب و مناسب در سایت‌های دیگر، باعث باقی ماندن نام برند و سایت خود در ذهن مخاطب می شوید. همین امر سبب میشود تا در هنگام نیاز، به سایت یا برند شما مراجعه کنند.

لینک‌سازی داخلی

لینک‌ سازی داخلی، یکی از روش های بهبود وضعیت سئوی سایت است.
 بسیاری از افراد بعد از خواندن مطالب یک سایت ممکن است با سؤالاتی مواجه باشند و در قسمت کامنت سؤالات خود را بنویسند.
 با به کارگیری لینک‌های داخلی سایت، کاربر را به مطالب مناسبی که به جوابشان میرسند، هدایت کنید. این موضوع عاملی میشود تا کاربر در داخل سایت به چندین صفحه مختلف مراجعه کند.

کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

 درحال حاضر، اینستاگرام بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون کاربر فعال در سر تا سر جهان دارد، و می‌توان آن را از جمله شناخته‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دانست.
علاوه بر مؤسسات و برندهایی که فعالانه در حال رقابت در این فضا هستند، مشاغل دیگری مانند، آنلاین‌شاپ‌ها نیز فعالیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل رقابت تنگاتنگی میان کسب و کارهای مختلف شکل گرفته و بدون داشتن اطلاعات کافی و مناسب از این پلتفرم، نمیتوان در میان رقبا دوام آورد. لازمه ی موفقیت در چنین بستری، یادگیری و به کارگیری اصول و استرتراتژی های گوناگون مانند، کامنت مارکتینگ است.

ویژگی های کامنت مارکتینگ دراینستاگرام
ویژگی های کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

اینستاگرام دارای هوش مصنوعی است که قابلیت تشخیص کامنت های ارزشمند و جذاب را از سایر کامت ها دارد.
از جمله نکاتی که برای به کارگیری کامنت گذاری باید بدان توجه کنید شامل موارد زیر است:

  • استفاده نکردن از کامنت‌های طولانی و کسل کننده
  • به کارگیری کامنت‌هایی با محتوای جذاب و مناسب
  • در صورت امکان احساسات مخاطب را برانگیخته کنید
  • از لینک‌های طولانی و تکراری پرهیز کنید
  • رعایت نکاتی که فرد را به دنبال کردن صفحه تان تشویق کند .


رعایت و به کارگیری این نکات باعث می‌شود تا از کامنت گذاشتن در اینستاگرام بهترین بهره را برده و به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.

اهمیت کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

حتما تجربه بازدید از صفحه ی فروشگاهی را داشتید که در پایین پست، قسمت کامنت ها چندین نوع ازکامنت ها مانند شکلک یا کامنت بی محتوا قرار گرفته است.
در این حالت، شرایطی ایجاد میشود که اگر کاربر به دنبال پیامی از بین کامنت ها باشد، موفق به پیدا کردن آن نمی شود.
حال اگر این پیج، پیج فروش محصولات آنلاین یا پیج یک برند باشد و شما به دنبال نکته‌ای در میان کامنت‌ها بگردید، چقدر احتمال دارد که موفق به یافتن آن شوید؟  خیلی کم. به همین علت از گذاشتنن کامنت های بی محتوا و تکراری پرهیز کنید؛ زیرا نه تنها شما را به مقصودتان نمیرساند، بلکه سبب گمراهی کاربران واقعی، بی اعتمادی آنان نسبت به شما وحتی آنفالو میشود. این نکته را در نظر داشته باشید که کامنت، اگر طولانی باشد، اما محتوای مناسب و کاربردی برای مخاطب نداشته باشد باعث ایجاد اثر نامطوب در خواننده می شود.

نکات مهم کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

تا اینجا متوجه شدیم کامنت مارکتینگ یک راه کاربری، برای دست یابی به هدف ارتقا و رشد صفحه اینستاگرام هست، اما باید توجه داشته باشید بدون رعایت اصل و قواعد حاکم بر آن به راحتی نمیتوانید در میان رقبایتان دوام آورید.
در ادامه به توضیح و تشریح این اصول خواهیم پرداخت:

 استفاده از ساختار مشخص 

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در کامنت مارکتیگ به آن توجه کنید، استفاده از یک ساختار مشخص و منحصر به فرد است با استفاده از این روش، شما سبک و سیاق مخصوص به خود را در کامنت ها مشخص می کنید و میتوانید در ذهن مخاطب اثر مطلوبی به جا بگذارید تا به راحتی شما را از میان رقبا تشخیص دهد.

توجه به کامنت‌ها

کار کامنت مارکتینگ و اثر مطلوب آن را جدی بگیرید.در برخی موارد تاثیر مطلوب کامنت های خوب و اصولی بیشتر از پست های پپیج هست. و این نکته را در نظر داشته باشید که آگاهی نداشتن و استفاده نکردن از این مبحث میتواند در پیشبرد اهداف شما نتیجه عکس داشته باشد.

 به کارگیری کامنت‌های هوشمندانه

از جمله مواردی که باعث افزایش اعتبار یک صفحه در اینستاگرام میشود، به کارگیری کامنت‌های هوشمندانه است؛ کامنت‌هایی که با فضای پیج، محتوا و کاربر مرتبط باشد و به درستی نگارش شده باشد در مخاطب اثر مطلوب و مناسبی ایجاد خواهد کرد.

توجه به جذاب بودن کامنتای

در هنگام نوشتن کامنت این نکته را در نظر داشته باشید که همه مخاطبین از یک نوع کامنت خوششان نمی آید و شما با شناخت جامعه هدف باید متن کامنت را به شیوه ای جذاب و مناسب بنویسید.

 استفاد از داستان در کامنت

در برخی موارد استفاده از کامنت های داستانی که درآن اتفاقات و روایات از سرگذشته خود را تعریف میکنید، برای مخاطب جذاب است؛ اما این نوع کامنت ها را حتما در جای مناسب خود بکار گیرید.

عدم قطعیت

هنگام نگارش کامنت از اظهار نظر قطعی و صد در صد بپرهیزید و با به کارگیری کلماتی مانند، شاید و احتمالاً درصدی برای خطای خود بگذارید؛ این کار باعث جلب اعتماد بیشتر میشود  و همچنین در صورت بروز خطا میتوانید آن را رفع کنید..

مطالعه موضوع و کامنت‌ها

قبل از گذاشتن کامنت، به نکاتی مانند محتوای پست، کامنت‌ها و موارد مشابه آن توجه داشته باشید.کامنت‌هایی که با موضوع و محتوای پیج مرتبط باشد باعث جذب مخاطبین میشود.

تعامل بیشتر
تعامل بیشتر

 در هنگام نوشتن کامنت برای اهداف کامنت مارکتینگ، برای تعامل بیشتر با مخاطب میتوانید سوالاتی را مطرح کنید. 
این تعامل اگر با جواب مناسب به کامنت مخاطب ادامه پیدا کند، باعث میشود تا صفحه شما در ذهن او باقی بماند و شما را دنبال کند.

استفاده از هشتگ مناسب

در کامنت خود هشتگ های مناسبی به کار ببرید تا کاربرانی که در جستجوی  موضوعی خاص هستند، به راحتی به کامنت شما دسترسی پیدا کنند و  در صورتی که کامنت شما پاسخ سوالات آنان بود صفحه شما را دنبال کنند.

چند مورد از اشتباهات رایج در کامنت مارکتینگ اینستاگرام

عدم توجه و به کارگیری برخی از نکات زیر، سبب شده تا اکثر پیج‌ها اشتباهات رایجی را در زمینه کامنت مارکتینگ انجام دهند. چند نمونه از اشتباهات رایج شامل موارد زیر است:

عدم آشنایی کامل با اینستاگرام

قبل از هر اقدامی در فضای اینستاگرام، باید به درستی از  این پلتفرم آشنایی کسب کنید و عواملی که اثر مثبت و منفی ایجاد میکند را بشناسید. نداشتن اطلاعات کافی از قوانین و استراتژی های اینستاگرام مانع دستابی به اهداف تان میشود.

بی توجه به بیو

قسمت بیو پیج خود را به درستی تکمیل کنید. لوگوی با کیفیت و مناسب در قسمت عکس برای برندها، عکس با کیفیت برای صفحات شخصی، از جمله نکاتی است که بایستی رعایت کنید. همینطور به این نکته توجه داشته باشید که اکانت کاری یا بیزینس ایجاد کنید تا از امکانات مربوط به آن بهره ببرید.

استفاده نامناسب از هشتگ

به کارگیری هشتگ‌های مناسب به میزان کافی در روند رشد اثر گذار است. صفحاتی که از هشتگ‌های بی ربط استفاده می‌کنند، معمولاً مخاطبین را نسبت به خود بی اعتماد میکنند و این عاملی است که منجر به دنبال نکردن صفحه میشود.

سخن آخر

کامنت مارکتینگ از روش‌های نسبتاً قدیمی ولی موثر در فضای وب است.
برای اینکه بتوانید از آن به درستی بهره ببرید، با آگاهی و به کاربردن اصولی که در بالا ذکر شده میتوانید عملکرد خود را بهبود بخشید و مخاطبین را برای استفاده از محصول و خدمات خود ترغیب کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.