دوازده عامل موثر در رتبه بندی محتوا توسط گوگل

۷ بازديد

دوازده عامل موثر در رتیه بندی محتوا توسط گوگل

شاید به این نکته توجه کرده باشید که برخی از وب سایت ها علی رغم تعداد محتوای زیادی که تولید میکنند، در گوگل رتبه خوبی را کسب نمیکنند؛ این موضوع  به این خاطر است که گوگل، به کیفیت و متن محتوای تولید شده توجه زیادی دارد. 
 اما شما به راحتی با رعایت کردن فاکتور های مورد توجه گوگل میتوانید رتبه خوبی را برای سایت خود کسب کنید.

 

در مقاله پیش رو چکیده ای از این اصول را در اختیار شما قرار داده ایم، با ما همراه باشید.

بهترین محتوا از دید گوگل چگونه است؟

نخستین پرسشی که احتمالا برایتان پیش آمده این است که، بهترین محتواهای تولید شده از دید گوگل کدام اند؟ پاسخ این پرسش ساده است، شما محتوا را برای کاربران و خوانندگان وب سایت تان تهیه میکنید نه برای گوگل! در حقیقت محتوایی که تولید میکنید باید برای کاربران مفید و جذاب باشد.

چرا محتوا کاربرپسند باشد؟ 

شاید هنگام خواندن پاراگراف قبلی این سوال برایتان پیش آمده که چرا باید محتوای سایت مان کاربر پسند باشد؟
دلیل این امر این است که، اگر سایتی کاربر نداشته باشد و خوانندگانش به دلیل جذاب نبودن محتواهای تولید شده سایت را تر ک کنند، از نظر گوگل آن سایت، کم تر مورد اعتماد هست و رتبه پایین تری را کسب خواهید کرد؛ پس میشود اینطور نتیجه گرفت که توجه به نیاز و اهداف کاربر باید در اولویت مان قرار گیرد.

 عوامل موثر در رتبه بندی محتوا در گوگل کدام اند؟
عوامل موثر در رتبه بندی گوگل

در ادامه به بررسی و توضیح دوازه فاکتور مهم از نظر گوگل، خواهیم پرداخت.


 1. انتخاب عنوان باید مناسب باشد

نخستین فاکتور مهم در زمان شروع تولید محتوا، گزینش عنوانی مناسب است. عنوان تاثیر زیادی در جذب یا حتی ایجاد دافعه در مخاطب دارد. بنابرین عنوانی را انتخاب کنید که در عین گیرا بودن، برای کاربر مفید و کاربردی باشد. به این نکته توجه دشته باشید که، برخی ازکاربران جذب عنوان نویسی شما شده و وارد سایت میشوند؛ پس میتوان این مورد را از مهم ترین فاکتور ها در نظر گرفت. 

2. تولید محتوای طولانی 

اگر قصد تولید، محتوایی کمتر از 300 کلمه را دارید، بهتر است دست نگه دارید!
زیرا حداقل تعداد کلماتی که در یک محتوا باید استفاده شود، 300 کلمه است؛ و محتوایی که کمتر از این مقدار باشد هیچ سودی ندارد. پس حتما به تعداد کلماتی که مینویسید توجه کنید تا در گوگل در ردیف اولین سایت ها قرار گیرید. 

3. گزینش کلمه کلیدی مناسب 

زمانی که اقدام به تولید محتوا میگیرید؛ پس از انتخاب و گزینش عنوان برای نوشته، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و هماهنگ با محتوایتان بسیار مهم است. برای شفاف تر شدن موضوع به این مثال توجه کنید؛ اگر قصد تولید محتوایی در ارتباط با بررسی ترند های سئو دارید،  کلمه “سئو” میتواند واژه ی کلیدی مناسبی برای محتوای تولید شده شما باشد. درواقع کلمه کلیدی، مرتبط ترین کلمه با محتوا است.

4. لینک سازی داخلی و خارجی 

از دیگر موارد مهم، لینک سازی داخلی و خارجی است. به این معنا که باید در محتوای خود، از لینک محتواهای داخل و خارج از سایتتان بهره ببرید. این موضوع باعث اهمیت سایت  و کسب رتبه بالاتر برای گوگل میشود، در حقیقت این کار سئو سازی داخلی و خارجی را برای سایت شما در پی دارد.

5. استفاده درست از تگ های H1 , H2 , … 

به کارگیری تگ های H1 تا H6 برای محتوایتان اهمیت زیادی دارد. تگ های H1 , H2 , H3 در متن باید شامل کلمه کلیدی و همینطور عنوان های مهم محتوایتان باشند. تگ های H4 , H5 , H6  در مقایسه با تگ هایی قبلی، از اهمیت بسیار کمتری برخوردارند؛ با این حال، وجوداین تگ ها در متن، باعث دسته بندی و تفکیک محتوا برای کاربر میشود. به ویژه در متن های طولانی مطالب را برای کاربر قابل فهم تر میکند.

6.به کارگیری تصاویر در محتوا 
به کارگیری تصاویر در محتوا

 با استفاده از تصاویر مرتبط، ارزش و جذابیت محتوایتان را نزد کاربر بیشتر کنید. زمانیکه که کاربر دائما محتوای متنی را مطالعه میکند به مرور چشمانش خسته واز ادامه مطالعه منصرف میشود. این موضوع بیشتر در محتواهای طولانی روی میدهد، اما به راحتی با قرار دادن تعدادی تصاویر متناسب و مرتبط با موضوع محتوا و طول آن، برای کاربر انگیزه ای جهت ماندن در سایت ایجاد کنید.

7. نگارش محتوایی جذاب و مفید

منظور از محتوای مفید و جذاب، این است که محتوا بر اساس سلیقه کاربران تهیه و تدوین شود، نه گوگل! محتوایی که برای سایت خود تولید میکنید باید به گونه ای باشد تا برای کاربران و خوانندگان سایت مفید و جذاب باشد. به این طریق میتوانید برای سایت تان کاربران جدیدی را پیدا و کاربران قبلی را دائمی کنید؛ چرا که مهم ترین فاکتور برای گوگل تجربه کاربران از سایت است.

8. طراحی ساده و قابل دسترسی سایت 

سایت خود را ساده و قابل دسترس طراحی کنید، به گونه ای که کاربر از گشت و گذار در سایت شما خسته نشود. از دیگر مزایای  طراحی ساده این است که، موتورهای جستجو به راحتی میتوانند به بخش های مختلفی از سایت شما دسترسی یابند.

9. تولید محتوای جامع و کامل 

شاید شما آخرین انتخاب کاربر باشید و ممکن است شخص در پی متن مورد نظرش، چندین سایت را گشته باشد.  اگر محتوای شما کامل و جامع باشد، کاربر پاسخ خود را به راحتی در سایت شما بپیدا میکند. به این ترتیب به جستجو در سایت های دیگر نیازی ندارد. وقتی کاربر چندین بار با این مسئله روبرو میشود و پاسخ خود را در سایت شما  بیابد؛ در نهایت سایت شما، انتخاب اول و آخر اوست!

10. استفاده درست از کلمه کلیدی 

کمی بالاتر در ارتباط با انتخاب کلمه کلیدی مناسب صحبت کردیم. اکنون  زمان آن است تا درباره نحوه به کارگیری آن سخن گوییم. برخی  از فراد گمان میکنند که انتخاب کلمه کلیدی به تنهایی مهم است و پس از آن دیگر اهمیت چندانی به آن نمیدهند، اما نکته مهم این است که کلمه کلیدی را به طور مناسب در متن محتوایتان باید استفاده کنید. علاوه بر متن محتوا از آن در توضیحات متا و لینک محتوا نیز بکار ببرید.

11. سئو سازی بهینه محتوا 

از موارد مهم دیگر، سئو سازی بهینه محتوا است. این کار به این معناست که محتوایتان به گونه ای  سئو سازی شود که پس از سرچ کاربران  درمورد  عنوان و موضوعی که محتوای شما به آن مربوط است؛ موتورهای جستجوی گوگل محتوای شما را در نتایج جستجوی کاربر به نمایش بگذارند.

12. افزایش سرعت بارگذاری سایت 

سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای مهم در رتبه بندی محتوا توسط گوگل است. اگر سایت شما با سرعتی کند بارگذاری شود، کاربرین خسته میشوند و حتی ممکن است در حین بارگذاری سایت، از آن خارج شود. این موضوع به ضرر سایت شما است، چرا که تجربه کاربری بدی را به گوگل نشان میدهد و با تکرار این مورد ممکن است گوگل سایت شما را در رتبه های پایین تر قرار دهد. پس اگر سرعت بارگذاری سایت تان کند است، تلاش کنید تا سرعت لود سایت خود را بیشتر کنید.

سخن آخر

اگر به دنبال افزایش رتبه سایت تان هستید، باید سایت خود را از نظر کاربرین جذاب و محتواهای کاربردی و جالبی منتشر کنید تا کاربران بیشتری را جذب کنید زیرا تجربه کاربری، یکی از مهم ترین عامل های مورد نظر گوگل  در جهت رتبه بندی محتوا است. محتواهایتان باید سئو سازی شود تا گوگل آن را در نتایج جستجوی کاربران نمایش دهد. همچنین با ایجاد نقشه سایت، دسترسی را برای کاربرین آسان تر کنید. امیدواریم موارد ذکر شده در بالا برایتان مفید و به کمک آن بتوانید محتواهای تولید شده تان  را به رتبه های بالاتر در گوگل برسانید. در مسیر پیش رو، اگر سوال یا چالشی برایتان پیش آمد تا در قسمت دیدگاه نظر خود را برای ما بنویسید تا کارشناس در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.