آيا سئو خارجي مهم است؟ اصلا چرا بايد از سئو خارجي استفاده كرد؟
سئو خارج از صفحه يا سئو خارجي در واقع همه مواردي است كه مستقيماً در وب سايت شما اتفاق نمي افتد. بهينه سازي وب سايت شما SEO در صفحه گفته مي شود و شامل مواردي مانند ساختار سايت ، محتوا و بهينه سازي سرعت است. سئو خارج از صفحه ، از جمله موارد ديگر ، ايجاد لينك ، رسانه هاي اجتماعي و سئو محلي است. يا به عبارت ديگر ، ايجاد ترافيك به سايت شما و ايجاد تجارت شما مانند معامله واقعي آن است
بهينه سازي براي فاكتورهاي رتبه بندي خارج از سايت شامل بهبود موتور جستجو و درك كاربر از محبوبيت ، اعتبار ، اعتبار و اقتدار سايت است. اين امر توسط مكانهاي معتبر ديگر در اينترنت (صفحات ، سايتها ، افراد و غيره) كه به وب سايت شما پيوند مي دهند يا تبليغ مي كنند ، انجام مي شود و به طور موثر كيفيت مطالب خود را "تضمين" مي كنيد.
نكته هاي مهم در سئو خارجي
در سئو خارجي شما بايد به يكسري نكات توجه كنيد كه مستقيم در سايت شما اتفاق نمي افتد.در ذيل به چند مورد از آنها اشاره ميكنيم.
- · پيوندها در خارج از صفحه در سئو خارجي
موتورهاي جستجو از بك لينك به عنوان نشانه هايي از كيفيت محتواي مرتبط با آن استفاده مي كنند ، بنابراين سايتي با تعداد زيادي بك لينك داراي ارزش بالاتري معمولاً از سايتي در غير اين صورت برابر با تعداد بك لينك كمتر برخوردار است.
سه نوع اصلي پيوند وجود دارد كه با نحوه به دست آوردن آنها تعريف مي شود: پيوندهاي طبيعي در سئو خارجي ، پيوندهاي ساخته شده در سئو خارجي به صورت دستي يا پيوندهاي خود ساخته در سئو خارجي.
- پيوندهاي طبيعي در سئو بدون هيچ گونه اقدامي از طرف مالك صفحه به صورت ويرايشي ارائه مي شوند. به عنوان مثال ، يك وبلاگ نويس مواد غذايي ، پيوندي را به پستي اضافه مي كند كه به سمت مزارع توليد مورد علاقه آنها باشد ، يك پيوند طبيعي است.
- پيوندهاي ساخته شده دستي در سئو از طريق فعاليت هاي عمدي ايجاد لينك به دست مي آيند. اين موارد شامل مواردي مانند وادار كردن مشتريان به پيوند به وب سايت شما يا درخواست تأثيرگذاران براي اشتراك گذاري مطالب شما است.
- پيوندهاي خود ساخته در سئو با استفاده از روشهايي مانند افزودن لينك در يك فهرست آنلاين ، انجمن ، امضاي نظر وبلاگ ، يا يك انتشار مطبوعات با متن لنگر بهينه شده ايجاد مي شوند. برخي از تاكتيك هاي ايجاد لينك سازي كه خود ايجاد كرده اند به سمت SEO كلاه سياه گرايش دارند و موتورهاي جستجوگر آنها را ناخوشايند مي دانند ، بنابراين در اينجا كمي قدم بزنيد.
صرف نظر از نحوه دستيابي به پيوندها ، كساني كه بيشترين سهم را در تلاش براي سئو دارند ، معمولاً كساني هستند كه بيشترين ارزش سهام را دارند. سيگنالهاي زيادي وجود دارد كه به طور مثبتي در تصويب سهام شركت مي كنند .
- · لينك نا مرتبط در سئو خارجي
در حالي كه به دست آوردن پيوند سئو از وب سايت هاي خارجي معمول ترين استراتژي SEO خارج از صفحه است ، تقريباً هر فعاليتي كه الف) خارج از وب سايت شما انجام شود و ب) به بهبود موقعيت رتبه بندي جستجو كمك مي كند ، مي تواند به عنوان "SEO خارج از صفحه" تلقي شود. " اين موارد شامل موارد زير است:
-بازاريابي از طريق رسانه هاي اجتماعي
-وبلاگ نويسي مهمان
-بازاريابي تأثيرگذار
توجه به اين نكته مهم است كه نتيجه خالص هر يك از اين فعاليت ها ايجاد نوعي مراجعه به سايت شما از جاي ديگر وب است - اين ارجاع به پيوند ، ذكر نام تجاري يا وب سايت شما يا موارد ديگر است. بنابراين ، مفهوم سئوي خارج از صفحه واقعاً "غير مرتبط با پيوند" در واقع كمي اشتباه است!
- · Dofollow در مقابل nofollow در سئو خارجي
Google Page رنك را از طريق پيوندهاي nofollowed منتقل نمي كند (به عنوان مثال پيوندهايي با برچسب rel nofollow) ، بنابراين ساختن پيوندهاي دنبال شده (dofollow) اولويت دارد.
اكثر پيوندها در وب دنبال مي شوند ، اما برخي از وب سايت ها مانند Forbes تقريباً "تمام پيوندهاي خروجي را" nofollow نمي كنند. بنابراين ، اگر به طور فعال پيوندهايي را از يك وب سايت خاص ايجاد يا دنبال مي كنيد ، اطمينان حاصل كنيد كه پيوندهاي خروجي آنها دنبال مي شوند.
براي اين كار ، افزونه nofollow Chrome را نصب كنيد ، كه پيوندهاي nofollow را در صفحه برجسته مي كند.
- · متن لنگر(ANCHOR TEXT) در سئو خارجي
Google از تعدادي تكنيك براي بهبود كيفيت جستجو استفاده مي كند از جمله رتبه بندي صفحه ، متن لنگر و اطلاعات مجاورت.
به عبارت ديگر ، به احتمال زياد لينك هاي برگشتي با متن لنگر مربوط به موضوع كلي صفحه وب شما در رتبه بندي تأثير دارند.
اين چيزي است كه ما مطالعه كرديم ، و ما بين لنگرهاي دقيق ، عبارات و تطابق جزئي همبستگي يافتيم - البته بسيار كوچك.
متأسفانه ، اگر پيوندها را از طريق روش هاي سئو كلاه سفيد ايجاد مي كنيد ، كنترل زيادي بر لنگرهاي پيوندهايي كه به دست مي آوريد نخواهيد داشت (به استثناي وبلاگ نويسي مهمان).
اما حتي اگر بر روي متن لنگر پيوندهاي ورودي خارجي تسلط داشته باشيد ، داشتن يك چيز خوب زياد ممكن است. پنگوئن - كه اكنون بخشي از الگوريتم اصلي Google است - سايتهايي را كه سعي در مرتب سازي با ايجاد پيوندهايي با لنگرهاي غني از كلمات كليدي دارند ، مجازات مي كند.
خوشبختانه ، اكثر مردم به طور طبيعي با روش هاي طبيعي و مرتبط پيوند برقرار مي كنند. اگر مقاله شما در مورد x است ، پس احتمال پيوند شخصي با متن لنگر مربوط به x بسيار زياد است.
- · ارتباط در سئو خارجي
اگر سايتي به شما پيوند دارد ، آنها به دنبال كيفيت محتواي يا تجارت شما هستند. اما همه اين آرا برابر ايجاد نشده اند. مرتبط بودن وب سايت و صفحه وب پيوند دهنده نيز مهم است.
بگذاريد با تشبيه توضيح دهم.
بگوييد كه مي خواهيد يك شركت پذيرايي براي عروسي خود استخدام كنيد. دو نفر از دوستان شما دو شركت مختلف را توصيه مي كنند. شما هر دو دوست خود را به يك اندازه دوست داريد ، اما يكي از آنها حسابدار است و ديگري يك سرآشپز. مي خواهيد به كي اعتماد كنيد؟
سخن آخر
امروزه وب سايت ها براي بالا بردن رتبه خود در موتورهاي جستجو نياز به سئو خارجي دارند. سئو خارجي به سئو گفته ميشود كه در خارج از وب سايت شما انجام ميشود و كمك شاياني به وب سايت شما ميكند. در اين مقاله ما به چند تكنيك سئو خارجي اشاره كرده ايم.
در صورت علاقه شما ميتوانيد نظرات و پيشنهادات خود را با ما به اشتراك بگذاريد.