آشنايي با سئو كلاه سفيد+آموزش سئو كلاه سفيد در چند دقيقه.

۲۵ بازديد

  آشنايي با سئو كلاه سفيد+آموزش سئو كلاه سفيد در چند دقيقه.

سئو مخفف كلمات Search Engine Optimization به معناي بهينه سازي براي موتورهاي جستجو است. از آنجا كه گوگل بزرگ‌ترين موتور جستجو در دنياست، سئو بر اساس معيارها و قوانين رتبه‌بندي گوگل انجام مي‌شود.

 

 

انواع سئو

چهار نوع اصلي از سئو يا بهينه سازي موتورهاي جستجو وجود دارد كه همه آنها به شما كمك مي كند كه در نتايج جستجو بهتر ديده شود. تفاوت انواع سئو در زمان، هزينه، ريسك و ارزش است.

  • سئو كلاه سفيد (White Hat SEO)
  • سئو كلاه سياه (Black Hat SEO)
  • سئو كلاه خاكستري (Gray Hat SEO)
  • سئو منفي (Negative SEO)

رفيق موتور جستجو و وبسايت شما سئو كلاه سفيد

منظور از سئو كلاه سفيد استفاده از تكنيك ها و تاكتيك هاي مورد قبول گوگل است. هدف از اين تكنيك ها ارائه بهترين نتايج براي كاربران موتورهاي جستجوست. به عنوان مثال يكي از اين تكنيك ها در اولويت قرار دادن كاربران نسبت به موتورهاي جستجوست.

تكنيك هاي اصولي سئو كلاه سفيد

در اين مقاله ما قصد داريم كه در مورد يكسري از تكنيك ها ي سئو كلاه سفيد كه ميتواند باعث بيشتر ديده شدن وب سايت شما توسط كاربران شود اشاره كنيم.

آموزش‌ها مناسب چه كساني خواهد بود؟

-          كساني كه در ابتداي يادگيري سئو هستند و قصد دارند به يك متخصص سئو تبديل شوند

-          مديران؛ در مرحله گردهم‌آوري و ساخت يك تيم حرفه‌اي سئو

-          مشتريان سئو؛ در يافتن متخصصان و نظارت بر كار آنان

-          اعضاي تازه وارد تيم‌هاي سئو

-          توسعه‌دهندگان وب

مهم بودن نسخه موبايل

موتور جستجو(گوگل) توجه خاصي به نسخه موبايلي وب سايت ها دارد.در واقع صفحاتي كه بدرستي در موبايل كاربران نمايش داده نشود رتبه خوبي در گوگل نميگيرد. نحوه كار گوگل امروزه بدين گونه است كه ابتدا نسخه موبايل صفحات را ايندكس كرده و رتبه بندي را بر اين اساس انجام ميدهد.

بنابراين اگر به عنوان مثال در سايت شما تبليغات زيادي در نسخه موبايل نمايش داده شود، بهاي آن را نيز خواهيد پرداخت. اگر نسبت به موبايل فرندلي بودن وب سايت خود اطمينان نداريد، وارد اكانت گوگل سرچ كنسول وب سايت شده و بخش گزارش هاي Mobile آن را مشاهده كنيد. گوگل در صورت مشاهده مشكلي در نسخه موبايل، آن را از اين طريق به شما اطلاع خواهد داد و در نتيجه قادر به انجام اقدامات مناسب هستيد.

ايجاد كسب و كار در Google My Business

جستجوي موبايلي و محلي در عين حال كه مستقل هستند ولي به هم وابستگي هم دارند.طبق آمار 20% جستجوي هاي انجام شده در دستگاه هاي موبايل با هدف يافتن يك مكان انجام مي شوند.

امروزه گوگل پيشرفت هايي در نمايش نتايج محلي كرده .ثبت دقيق اطلاعات وب سايت در Google My Business امري ضروريست. در حال حاضر بيش از نيمي از كسب و كارهاي آنلاين، اطلاعات خود را در اين پلتفرم ثبت كرده اند.

تمركز داشتن بر روي تجربه كاربري

گوگل همواره وبمسترها را تشويق كرده است كه توجه ويژه اي به موضوع تجربه كاربري كنند. همينطور كه الگوريتم ها هر روز پيشرفت ميكنند، وب سايتهايي كه بتوانند اين كار را دقيق تر انجام دهند شانس بيشتري براي كسب نتايج بهتر دارند. تجربه كاربري مثبت چيزي فراتر از كدنويسي صحيح است.

طبق مطالعات انجام شده توسط مجله Oxford، هدف از طراحي UX در كسب و كار، افزايش رضايت مشتريان، وفاداري و همينطور اشتياقيست كه آنها از تعامل با يك صفحه دارند. هدف بايستي در ابتدا شناسايي نياز كاربران و سپس طراحي اصولي باشد كه موجب راحتي كار با وب سايت و ايجاد يك حس رضايت در كاربران مي شود.

جستجوي كلمات كليدي مرتبط

جستجوي كلمات كليدي  يكي از مهمترين بخش هاي سئو ميباشد. Moz و ahref وجود دارند. با اين حال روش استفاده از كلمات كليدي به دست آمده از اين ابزارها با توجه به ظهور RankBrain تغييراتي كرده است.

منظور از RankBrain چي هست؟

RankBrain يك سيستم يادگيري ماشيني است. اين سيستم به گوگل كمك مي كند تا به جاي توجه به داده هاي متا، خود دست به كار شده و مفهوم محتوا را درك كند.

ابزارهاي نسل جديد جستجوي كلمات كليدي با آگاهي از اين ماجرا، كلمات كليدي را در قالب دسته هايي عرضه مي كنند. دسته هايي كه هدف كاربران از جستجوي آنها تقريبا يك چيز ثابت است. با تجهيز شدن به اين اطلاعات، كاربران مي توانند محتوايي را توليد كنند كه به مجموعه اي از كلمات كليدي پاسخ مناسبي مي دهد. دقت داشته باشيد كه در استفاده از اين كلمات كليدي هوشمندانه عمل كرده و هيچگاه اغوا به استفاده بي رويه از تك تك كلمات كليدي نشويد.

برنامه بازاريابي محتواي

طبق مطالعه انجام شده توسط Content Marketing Institute در سال 2015 تنها 37% پاسخ دهندگان عقيده داشتند كه بازاريابي محتواي آنها موثر واقع شده است. از آنجا كه محتوا يكي از دو فاكتور مهم در رتبه بندي گوگل محسوب مي شود، در نتيجه بايستي آن را به شكل درستي انجام رساند .همه درباره توليد محتواي ارزشمند صحبت مي كنند، اما در واقع اين عبارت به چه معناست؟ منظور ايجاد محتوايي مفيد، يافتن مخاطبين درست و سپس رسيدن به آن كاربران است. اين پروسه كار سختي نيست. تنها نياز است كه با مشتريان خود يكدل شويد.

ايجاد تبليغات متني و تصويري

از ديگر ترفندهاي سئو White Hat انتشار و توزيع تبليغات متني و تصويري است.اين روش جزو رايج ترين روش ها است كه هزينه زيادي را هم در بردارد.

سئو كلاه سفيد white hat seo مصداق اين ضرب‌المثل است: «نابرده رنج گنج ميسر نمي‌شود…» اين روش اگر چه ممكن است طولاني و سخت باشد، نتيجه خوب و ماندگاري دارد و ارزش زحمتي را كه برايش مي‌كشيد خواهد داشت.

 

لينك سازي مفيد

ممكن است روزي فرا برسد كه لينك ها داراي اهميت كمي در رتبه بندي شوند، اما آن روز هنوز فرا نرسيده است. اگر شما يكي از دو فاكتور مهم رتبه بندي را ناديده بگيريد، مطمئنا ضررهايي به خود خواهيد رساند. نكته مهم اين كار، ساخت لينك هاي صحيح است. لينك هايي كه با وب سايت شما در ارتباط هستند.

روشي كه براي اين كار استفاده ميشود اين است كه منبع قوي از اطلاعات در حيطه كسب و كارتان جمع آوري كنيد.اين گونه منابع پتانسيل بالايي براي دريافت لينك دارند. به علاوه يك منبع قوي، اعتماد بيشتري از سوي كاربران دريافت مي كند.

 

حرف آخر

براي بالا بردن رتبه سايتتون  نيازي به مديريت تمام فاكتورهاي گوگل نيست. تنها با تمركز بر روي اين تكنيك ها مي توانيد ترافيك ارگانيك زيادي دريافت كنيد.و اين كار فقط با صبر و پشتكار شما امكان پذير است.

 

در صورت تمايل انتقادات و پيشنهادات خود را با ما در ميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.